05/04/2021

10η εβδ - Τεχνολογίες και μάθηση εκτός σχολείου

 Ο 21ος αιώνας αποτελεί χωρίς αμφιβολία την εποχή της ψηφιακής επανάστασης σε όλους τους τομείς, ενώ ταυτόχρονα ο τομέας της εκπαίδευσης δε θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση. Για τον λόγο αυτό, έχουν δημιουργηθεί πολλά τεχνολογικά εργαλεία που διευκολύνουν την μάθηση εκτός της σχολικής αίθουσας. Άλλωστε, σύμφωνα με την Naismith et al.  (Naismith et al. n.d.: 7, cited in Lankshear & Knobel, 2011), η μάθηση δεν απαιτεί την παρουσία στη σχολική αίθουσα, καθώς μπορεί να είναι «κινητή» και να συμβεί οπουδήποτε, για πολλούς και διαφορετικούς λόγους και σε όλη τη διάρκεια της μέρας.

Από την άλλη, σύμφωνα με τους Lankshear & Knobel (2011), με την εμφάνιση των νέων τεχνολογιών, η παιδαγωγική έγινε όμηρος της σκέψης να βρεθεί ένας τρόπος να λειτουργήσουν αυτές, με τους κανόνες και τις συνήθειες μιας κανονικής σχολικής αίθουσας, στερώντας την ικανότητα του κοινωνικού και πολιτιστικού αλφαβητισμού από τους νέους. Αντίθετα λοιπόν με την άνω, ξεπερασμένη εκπαιδευτική πρακτική και πιστεύοντας, ότι η τεχνολογία αποτελεί ένα εξαιρετικό εργαλείο στα χέρια του εκπαιδευτικού, προκειμένου να ενισχύσει τη γνώση που προσφέρει το σχολείο, με τρόπους ελκυστικούς, αλλά και βοηθητικούς για την μετέπειτα πορεία των μαθητών, ακολουθούν κάποια εργαλεία, που πραγματικά με εντυπωσίασαν όχι μόνο για τις λειτουργίες, αλλά και για την ευχρηστία τους. 

Turtle Diary: Ιστότοπος με διαδραστικές δραστηριότητες με τη μορφή παιχνιδιού (εικ.1) για μαθητές νηπιαγωγείου ως την τρίτη τάξη του δημοτικού. Περιέχει παιχνίδια μαθηματικών (αφαίρεση), πειράματα φυσικής, παιχνίδια λέξεων, γεωγραφίας, κουίζ και εκπαιδευτικά βίντεο, ενώ παράλληλα ο εκπαιδευτικός μπορεί να δημιουργήσει εργασίες και να εκτυπώσει δραστηριότητες για την δημιουργική απασχόληση των μαθητών. Επιτρέπει επίσης την ταυτόχρονη εξάσκηση σε ένα παιχνίδι από πολλούς παίκτες, που εξιτάρει  ακόμη περισσότερο το ενδιαφέρον των μαθητών. Μεγάλο πλεονέκτημα της πλατφόρμας αποτελεί η σύνδεση των δραστηριοτήτων με τους στόχους του αναλυτικού προγράμματος και η οπτικοποίηση και εξάσκηση δύσκολων εννοιών για τους μαθητές. 


                                            Εικόνα 1: Λογότυπο Turtle Diary

 

Splash Learn: Ιστότοπος (εικ.2) με δωρεάν διαδραστικά παιχνίδια μαθηματικών (πρόσθεση, αφαίρεση, πολλαπλασιασμό, διαίρεση και γεωμετρία), σύμφωνα με τις ανάγκες του αναλυτικού προγράμματος και αναφέρεται σε μαθητές νηπιαγωγείου ως τις τελευταίες τάξεις του δημοτικού. Μια από τις σημαντικές του δυνατότητες είναι η αξιολόγηση ατομικά της μάθησης και η οργάνωση εξατομικευμένων δραστηριοτήτων σύμφωνα με τα κενά του κάθε μαθητή. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ανάθεση εργασιών και εργασία του μαθητή από το σπίτι. 

                                              Εικόνα 2: Λογότυπο Splash Learn

 

Story Wars Classroom: Πλατφόρμα δημιουργίας ιστοριών με ήχο και εικόνα (εικ.3) που επιτρέπει την ελεύθερη έκφραση και ενεργή εμπλοκή των μαθητών, ενώ είναι εξαιρετικά εύκολη στη χρήση. Δίνει επίσης τη δυνατότητα στον εκπαιδευτικό να δημιουργήσει «μυστικές ιστορίες» για 35 μαθητές, οι οποίοι μέσω του link μπορούν να εργαστούν συνεργατικά και να συν - δημιουργήσουν τη δική τους ιστορία εκτός τάξης. Εξιτάρει τους μαθητές, καθώς εμπεριέχει το στοιχείο του ανταγωνισμού, στο τέλος η κάθε ομάδα ή τάξη μπορεί να παρουσιάσει την ιστορία της, οι υπόλοιποι να ψηφίσουν ποια τους αρέσει περισσότερο και να δημιουργηθεί η «Λίστα των καλύτερων συγγραφέων». 

                                       Εικόνα 3: Λογότυπο Story Wars Classroom

 

Mystery Science: Ιστότοπος που περιέχει εκπαιδευτικό και εποπτικό υλικό (εικ.4) σχετικά με την βιολογία και το περιβάλλον, την φυσική, αλλά και την βιοποικιλότητα του κλίματος για μαθητές από το νηπιαγωγείο ως και την Πέμπτη δημοτικού. Το υλικό είναι χωρισμένο σε ομάδες ανάλογα με το επίπεδο των μαθητών και γλιτώνει τον δάσκαλο από επιπλέον χρόνο δημιουργίας ενός βίντεο ή έρευνας στο διαδίκτυο για να εντοπίσει τo κατάλληλo. Επιπλέον, μπορεί να σταλθεί με link στους μαθητές ή να χρησιμοποιηθεί αυτόματα στο Google Classroom.  Μπορεί επίσης με την εφαρμογή Screen OMatic να ηχογραφηθεί η φωνή του εκπαιδευτικού και να λειτουργήσει ως διαδραστικό βίντεο μετά από επεξεργασία με το Edpuzzle.


                                            Εικόνα 4: Λογότυπο Mystery Science

 

Βιβλιογραφία:

Lankshear, C. & Knobel, M. (2011). New Literacies: Everyday Practices and Social Learning, Berkshire: Open University Press.

https://www.edsurge.com/product-reviews/splashlearn

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.turtlediary.www&hl=en&gl=US

https://www.emergingedtech.com/2016/10/story-wars-prompted-interactive-web-app-makes-student-writing-fun/

https://www.commonsense.org/education/website/mystery-science


Δεν υπάρχουν σχόλια: